1ο Γυμνάσιο Πανοράματος: Μπαλάκι οι ευθύνες για το ζήτημα ασφάλειας από τη συγχώνευση των τμημάτων

Τα θέματα ασφάλειας που αναδύονται από τη συγχώνευση των πέντε τμημάτων σε τέσσερα θέτουν οι γονείς των μαθητών του 1ου Γυμνασίου Πανοράματος.

Συγκεκριμένα, οι 110 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του σχολείου, το οποίο στεγάζεται στις εγκαταστάσεις παλιάς κατασκήνωσης, έχουν συγχωνευθεί από την αρχή της χρονιάς σε τμήματα των 27 και 28 ατόμων.

Το ζήτημα πυρασφάλειας που προκύπτει από αυτή τη συγχώνευση αναδεικνύει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, ενώ οι ευθύνες γίνονται μπαλάκι μεταξύ της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και του δήμου, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει βρεθεί λύση.

Όπως είπε στη Voria.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Πανοράματος, Οδυσσέας Μαάιτα, η συγχώνευση αυτή εγείρει ζητήματα ασφάλειας και νομιμότητας.

«Με βάση τον σχετικό κανονισμό του προεδρικού διατάγματος του 2018 οι αίθουσες διδασκαλίας πρέπει να αναλογούν σε 1 άτομο/2 τ.μ., ενώ το κάθε κτήριο που στεγάζει δύο αίθουσες διδασκαλίας με μία έξοδο (όπως το κτήριο το οποίο φιλοξενεί πλέον δύο πολυάριθμα τμήματα) δεν μπορεί να ξεπερνά τον αριθμό των 50 ατόμων, καθώς για 51 άτομα και πάνω απαιτούνται δύο έξοδοι διαφυγής», υποστηρίζει ο κ. Μαάιτα, προσθέτοντας πως η συγχώνευση των πέντε τμημάτων σε τέσσερα «είναι παράνομη».

Η σχετική εγκύκλιος που στάλθηκε στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (με αρ.πρωτ.76216/Δ2 (08/07/2024) παραπέμπει στην 129818/Γ2/16/09/2013 ΚΥΑ, η οποία ορίζει πως «οι µαθητές σε κάθε τάξη ή τµήµα τάξης Γυµνασίων και Γενικών Λυκείων δεν µπορεί να υπερβαίνουν τους 27. Τάξεις µε µαθητές περισσότερους από τους 27 διαιρούνται σε τµήµατα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις µε απόφαση του οικείου Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης µπορεί να γίνει προσαύξηση κατά 10%», αυτό ωστόσο δημιουργεί μια σειρά από ζητήματα, κυριότερο από τα οποία είναι αυτό της πυρασφάλειας.

Όπως λέει ο κ. Μαάιτα, «παρότι έχουμε αίθουσες, γίνεται η συγχώνευση για να εξοικονομήσει το κράτος καθηγητές», γεγονός που προκαλεί αντιδράσεις από τους γονείς, οι οποίοι δηλώνουν αποφασισμένοι «να συνεχίζουμε την πίεση με όλους τους τρόπους, προς όλες τις κατευθύνσεις».

Για το θέμα της συγχώνευσης τμημάτων στο 1ο Γυμνάσιο Πανοράματος έχουν καταθέσει αναφορά προς τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, οι βουλευτές Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Ράνια Θρασκιά και Σωκράτης Φάμελλος, οι οποίοι ενημερώθηκαν από την καταγγελία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Αναφορά για το θέμα έχει καταθέσει και το ΚΚΕ, ενώ την αντίθεσή του εκφράζει και ο δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη.

Όπως είπε συγκεκριμένα στη Voria.gr η αντιδήμαρχος Απασχόλησης-Κοινωνικής Προστασίας, Υγείας & Παιδείας Πυλαίας Χορτιάτη, Ελένη Γιαννούδη, «είμαστε ο πρώτος δήμος που πήρε την απόφαση να εναντιωθεί στις συγχωνεύσεις των τμημάτων. Και μάλιστα αυτό έγινε με ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου».

Προσθέτει επίσης πως «έχουμε κτήρια και αίθουσες για να στεγάσουμε περισσότερα τμήματα, όμως το θέμα είναι των αρμοδίων-δηλαδή του υπουργείου Παιδείας και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας».

Μπαλάκι ευθυνών από τους αρμόδιους

«Σε ό,τι αφορά στο 1ο Γυμνάσιο Πανοράματος τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία διαδικασίες, τόσο σχετικά με τον αριθμό των μαθητών όσο και αναφορικά με τους κτηριολογικούς κανονισμούς», απάντησε σε σχετική ερώτηση της Voria.gr ο διευθυντής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Κόπτσης, προσθέτοντας πως «η ανάπτυξη των τμημάτων είναι αρμοδιότητα της αντίστοιχης διεύθυνσης εκπαίδευσης», δείχνοντας έτσι τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Αναφορικά με το ζήτημα της πυρασφάλειας, σημείωσε ότι «για την πυρασφάλεια χρειάζονται 2 τ.μ. ανά μαθητή» και παραδέχτηκε πως στην προκειμένη περίπτωση αυτό δεν τηρείται, τονίζοντας ωστόσο πως τα ζητήματα πυρασφάλειας είναι αρμοδιότητα των δήμων.

«Τα θέματα υλικοτεχνικής υποδομής είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των δήμων», δήλωσε ο κ. Κόπτσης και συμπλήρωσε: «Είναι αυτονόητο πως η ασφάλεια των μαθητών αποτελεί για εμάς προτεραιότητα και φροντίζουμε για αυτό. Σχετικά με το προσωπικό, λαμβάνουμε κάθε μέριμνα ώστε να υπάρξει ορθολογική διαχείρισή του με σκοπό κάθε μαθητής να έχει τον εκπαιδευτικό του για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων σε ασφαλείς συνθήκες».

«Τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη τον ορίζουν οι αρμόδιες διευθύνσεις εκπαίδευσης», λέει η κ. Γιαννούδη, ενώ για το ζήτημα της πυρασφάλειας δηλώνει: «εμείς τον νόμο τον ερμηνεύουμε διαφορετικά. Και δεν γίνεται να παίζουν με αυτόν τον τρόπο με τα παιδιά μας».

Οι γονείς διαμαρτύρονται λέγοντας πως η διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Ζωή Βαζούρα, δεν ανταποκρίθηκε στα συνεχή αιτήματά τους για την επίλυση του ζητήματος και την επιστροφή των 110 μαθητών σε πέντε τάξεις, αντί για τέσσερις.

Η Voria.gr προσπάθησε επανειλημμένα να επικοινωνήσει με την κ. Βαζούρα για να καταγράψει την άποψή της σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει, ωστόσο οι συνεργάτες της ανέφεραν ότι η ίδια δεν προλαβαίνει να απαντήσει στις κλήσεις λόγω σημαντικών υποχρεώσεων.

Πηγή: Voria.gr