«Κάτι κάνουμε λάθος όταν έχουμε τόσους Έλληνες φοιτητές στο εξωτερικό κι όταν δεν έχουμε κανέναν ξένο. Πώς η Ιταλία κατάφερε και άνοιξε το σύστημά της, διεθνοποιήθηκε. Έχουμε αστέρια, έχουμε εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό αλλά έχουμε λάθος σύστημα» τόνισε.
Για τις πανελλαδικές εξετάσεις, με την αφορμή της έναρξής τους, ο υπουργός παιδείας, έκανε λόγο για μια διαδικασία με μεγάλη αξιοπιστία, παρότι είναι συνυφασμένη με την λέξη άγχος και σίγουρα πρέπει να το μειώσουμε αυτό, είναι μια διαδικασία αδιάβλητη στον απόλυτο βαθμό ανέφερε.
Ο κ. Πιερρακάκης, προανήγγειλε την ικανοποίηση ενός χρόνιου αιτήματος του ΜΑΙΧ για αναγνώριση των τίτλων σπουδών του: «Το ανακοινώσαμε χθες. Είδαμε το ΜΑΙΧ που είναι ένα διαμάντι και το αίτημά του θα γίνει πράξη το επόμενο διάστημα, θα αναγνωριστούν τα πτυχία που δίνει επίσημα από το ελληνικό κράτος»
Αναφερόμενος στον «χάρτη» της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο νησί, ο κ. Πιερρακάκης παρατήρησε πως «η Κρήτη έχει μια μοναδικότητα, με τρία πανεπιστήμια πολύ υψηλού επιπέδου, με το ΙΤΕ, με το ΜΑΙΧ. Αυτό που πρέπει να σκεφτεί κανείς είναι πώς αυτό το άθροισμα να το κάνω γινόμενο, να δώσω δηλαδή πολλαπλασιαστική αξία, αυξάνοντας τις συνέργειες » και προανήγγειλε πρωτοβουλίες σε αυτόν τον τομέα. «Εργαλεία θα βρούμε, περιμένουμε τις προτάσεις» τόνισε.
Σχετικά με τις χρηματοδοτήσεις των πανεπιστημίων τόνισε ότι έπεφταν κάθε χρόνο από το 2010 έως το 2018. Σήμερα είμαστε 50% πάνω σε σχέση με το 2018. Είμαστε 130 εκ. ευρώ λειτουργικά έξοδα. Πληρώνουμε τους μισθούς. Δίνουμε 200 εκ ευρώ ΕΣΠΑ, δίνουμε τα ΣΔΙΤ για φοιτητικές εστίες, δίνουμε Ταμεία Ανάκαμψης. Άρα εγώ θα έλεγα ότι το πιο σημαντικό εδώ είναι η στρατηγική. Και ο πυρήνας είναι η διεθνοποίηση. Κάτι κάνουμε λάθος όταν έχουμε τόσους Έλληνες φοιτητές στο εξωτερικό κι όταν δεν έχεις κανέναν ξένο. Πώς η Ιταλία κατάφερε και άνοιξε το σύστημά της, διεθνοποιήθηκε. Έχουμε αστέρια, έχουμε εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό αλλά έχουμε λάθος σύστημα.