Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την ανακοίνωση των βαθμολογιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους πάνω από 73.000 υποψηφίους των ΓΕΛ, καθώς την Παρασκευή 28 Ιουνίου, ανακοινώνονται οι βαθμολογίες που έγραψαν σε κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.
Καθώς οι βαθμολογήσεις στα περισσότερα μαθήματα έχουν ολοκληρωθεί ή ολοκληρώνονται σταδιακά ένα πρώτο δείγμα βαθμολογιών (μικρό αλλά ενδεικτικό), που έχει συλλεχθεί από βαθμολογικά κέντρα, σχηματοποιούν τη «μεγάλη εικόνα» των φετινών επιδόσεων των υποψηφίων.
Ιστορία μου … αμαρτία μου!
Με βάση ένα μικρό (αλλά σχετικά ενδεικτικό όσον αφορά στις τάσεις που διαγράφονται) δείγμα, περίπου 250 – 300 γραπτών από κάθε μάθημα, στους περίπου 18.000 υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, το μάθημα με τις περισσότερες βαθμολογίες κάτω του 10 είναι η Ιστορία, με ποσοστό πάνω από 57%.
Στα Αρχαία Ελληνικά το ποσοστό των υποψηφίων που έγραψε κάτω του 10 είναι λίγο ψηλότερο του 40%.
Στο μάθημα των Λατινικών κάτω από τη βάση έγραψε περίπου το 30%
Στον αντίποδα, το μάθημα με τους περισσότερους αριστεύσαντες, είναι τα Λατινικά, με ποσοστό πάνω από 22%.
Στα Αρχαία Ελληνικά αρίστευσε, με βαθμολογία 18-20, περίπου το 4% των υποψηφίων ενώ στην Ιστορία, τα άριστα γραπτά δεν ξεπερνούν το 10%
Φυσική …καταστροφή!
Στους 13.000 περίπου υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, επίσης με ένα μεγαλύτερο δείγμα 350 περίπου γραπτών ανά μάθημα, το μάθημα με τις περισσότερες βαθμολογίες κάτω του 10 είναι η Φυσική με περίπου 57%. Στη Χημεία το αντίστοιχο ποσοστό είναι περίπου 40%. Στα Μαθηματικά το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση είναι πάνω από 30%.
Στο ίδιο μάθημα, στα Μαθηματικά τα γραπτά με άριστες βαθμολογίες(18-20) είναι περίπου 15% ενώ στη Φυσική το αντίστοιχο ποσοστό των άριστων γραπτών είναι σχεδόν το μισό από πέρσι καθώς είναι μικρότερο του 8%
Για τους 14.000 περίπου υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας (και πάλι σε δείγμα 350 γραπτών ανά μάθημα), το μάθημα της Φυσικής συγκεντρώνει το υψηλότερο ποσοστό βαθμολογιών κάτω του 10 (περίπου 60 %). Από την άλλη μεριά, τα περισσότερα «Άριστα», με βαθμολογίες 18-20, πήραν οι υποψήφιοι στα μαθήματα της Βιολογίας και της Χημείας, σε ποσοστά περίπου 13% και 14% αντίστοιχα.
Πάνω από 72% κάτω από τη βάση.. με Μαθηματική ακρίβεια!
Τέλος, σε μικρότερο δείγμα (και ως εκ τούτου «αδύναμο») 200 γραπτών ανά μάθημα, των υποψηφίων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής (που αποτελούν την μεγαλύτερη ομάδα με πάνω από 27.000 υποψήφιους), στα Μαθηματικά η συντριπτική πλειονότητα έγραψε κάτω από τη βάση για μία ακόμη χρονιά. Πάνω από 72% έγραψε κάτω από 10.
Άνω του 18, δηλαδή άριστα, έγραψε μόλις το 2% των υποψηφίων.
Στο μάθημα της Πληροφορικής, κατεγράφη το υψηλότερο ποσοστό υποψηφίων που αρίστευσαν, με πάνω από το 19% των υποψηφίων να έχει λάβει βαθμολογία άνω του 18.
Στο μάθημα της Οικονομίας, κάτω από τη βάση έγραψε περίπου το 40% των υποψηφίων ενώ οι αριστεύσαντες (βαθμολογία 18-20) ξεπερνούν το 16% των υποψηφίων.
Τρόπος υπολογισμού των μορίων και τα κριτήρια ισοβαθμίας για τους υποψήφιους (ΓΕΛ) των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου που συμμετείχε στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων, γίνεται ως εξής:
Ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο Συντελεστή Βαρύτητας.
Τα τέσσερα (4) ανωτέρω γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται επί χίλια (1000), για να προκύψει έτσι ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψηφίου για κάθε Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος. Ο βαθμός κάθε πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος εκφράζεται στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου.
Πηγή: alfavita.gr