Θεσσαλονίκη: Νέες θέσεις φορτοεκφόρτωσης και επιστροφή των διαχωριστικών πασσάλων λόγω Flyover

Η δυνατότητα αύξησης των θέσεων φορτοεκφόρτωσης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, αλλά και η αυστηρή αστυνόμευση των υφιστάμενων θέσεων, ώστε να μην καταλαμβάνονται από τα ΙΧ, εξετάστηκε στη διάρκεια της σύσκεψης του συντονιστικού οργάνου για το Flyover, που πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο υπό τον συντονισμό του υφυπουργού Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης), Κώστα Γκιουλέκα.

Στη σύσκεψη, που διήρκεσε περισσότερες από 2,5 ώρες και στην οποία συμμετείχαν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου, οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης και Κορδελιού – Ευόσμου, Λευτέρης Αλεξανδρίδης, η διευθύντρια της Τροχαίας, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου και αναπληρώτρια διευθύντρια του Ινστιτούτου Μεταφορών, συζητήθηκε διεξοδικά το ακανθώδες ζήτημα των φορτοεκφορτώσεων που ενέκρινε ο δήμος Θεσσαλονίκης και προκάλεσε αντιδράσεις στους επαγγελματίες. Σημείο σύγκλισης ήταν επίσης η αποκομιδή των απορριμμάτων στο κέντρο τις νυχτερινές ώρες, κάτι που έθεσε μετ’ επιτάσεως η Τροχαία.

Όπως επισήμανε ο κ. Γκιουλέκας σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη, παρά τις επιμέρους διαφωνίες, κοινός τόπος ήταν να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό της πόλης από την κατασκευή του έργου, χωρίς όμως να πληγεί η αγορά. «Πρέπει να βρούμε τρόπους ώστε και η αγορά να λειτουργεί εύρυθμα, διότι είχε περάσει από τραγικές περιόδους, όπως η περίοδος της οικονομικής κρίσης και η περίοδος της Covid, αλλά και από την άλλη πλευρά να μπορούμε να συμβιώσουμε ελεύθεροι επαγγελματίες, επιχειρηματίες, μόνιμοι κάτοικοι σε αυτήν την πόλη», είπε χαρακτηριστικά. Για τον λόγο αυτόν, όπως επισήμανε, αποφασίστηκε πως θα απαγορεύεται αυστηρά η στάθμευση σε οποιοδήποτε άλλο όχημα στις συγκεκριμένες θέσεις. Ταυτόχρονα, συμπλήρωσε, με τη σύμφωνη γνώμη του δημάρχου Θεσσαλονίκης, θα προσδιοριστούν το επόμενο διάστημα νέες θέσεις, ενώ θα διερευνηθεί το ενδεχόμενο να επιστρέψουν τα διαχωριστικά κολονάκια σε κεντρικούς δρόμους, προκειμένου να αποτρέψουν τη διπλοστάθμευση, όπως για παράδειγμα στη Μητροπόλεως.

Ο κ. Γκιουλέκας σημείωσε ότι προτάθηκαν κι άλλες λύσεις, όπως νέες μονοδρομήσεις, ωστόσο δεν ελήφθη κάποια συγκεκριμένη απόφαση, αλλά όλες οι προτάσεις θα συγκεντρωθούν από αύριο και η σύσκεψη θα επαναληφθεί προς τα τέλη Αυγούστου, ώστε να σχηματοτοποιηθεί το τελικό σχέδιο.

Σε ό,τι αφορά τις νέες θέσεις φορτοεκφόρτωσης, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Αναστάσιος Καπνοπώλης, ανέφερε πως μπορούν να δημιουργηθούν στις κάθετες προς την Τσιμισκή οδούς και γι’ αυτό υπάρχει συνεννόηση τόσο με τον δήμο Θεσσαλονίκης όσο και με την εταιρεία που διαχειρίζεται την ελεγχόμενη στάθμευση. Σημείωσε, επίσης, ότι πρέπει να βρεθεί λύση τόσο για τους βιοτέχνες, όσο και για τους επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες -ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί κλπ-, που επίσης θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένες θέσεις.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, τόνισε πως το ωράριο φορτοεκφόρτωσης δεν βρίσκει απέναντι τους εμπόρους, αλλά υπάρχουν λεπτομέρειες που πρέπει να διευθετηθούν, αναφέροντας ενδεικτικά ότι υπάρχουν αυτοαπασχολούμενοι που δεν μπορούν στις 10 το βράδυ να παραλάβουν εμπορεύματα. «Πρέπει να βρούμε λύσεις, ώστε να τροφοδοτείται η αγορά», είπε και τόνισε πως «πρέπει να προστατεύσουμε την αγορά δημιουργώντας εύκολη πρόσβαση στην πόλη».