Στα 0,6 ευρώ κλείδωσε η τιμή των εισιτηρίων για μετρό και λεωφορεία, που δεν θα είναι ενιαία και για τα δύο μέσα μεταφοράς.
Αυτό ανακοίνωσε σήμερα από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ της Voria.gr. Ο υπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι οι μηνιαίες κάρτες θα έχουν αντίστοιχη μείωση και θα κοστολογούνται 16 ευρώ έναντι 27 σήμερα, ενώ 5,80 ευρώ θα είναι η τιμή για δέσμη 10+1 εισιτηρίων και 0,30 το μειωμένο (μαθητικό, φοιτητικό κλπ) και 0.80 στην περιαστική ζώνη.
Αύριο αναμένεται να υπογραφεί και η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση, ενώ στην επόμενη εβδομάδα θα γίνουν ανακοινώσεις για όλες τις λεπτομέρειες.
«Επιλέγεται μία οικονομικά ορθολογική και μεταφορικά ελκυστική πολιτική κομίστρου, ώστε να ενισχυθεί η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς από τους πολίτες», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι έχουν ήδη παραληφθεί τα πρώτα 32.000 εισιτήρια για το μετρό, ενώ θα γίνει πλήρης αξιοποίηση και των 2 εκ. εισιτηρίων και των 200.000 καρτών που είχε προμηθευτεί ο ΟΣΕΘ.
Η τιμολογιακή αυτή πολιτική, όπως είπε ο υπουργός, θα εφαρμοστεί για έξι μήνες, διάστημα κατά το οποίο θα επιχειρηθεί να υλοποιηθεί η διαλειτουργικότητα των δύο συστημάτων συλλογής κομίστρου και θα επαναξιολογηθεί με βάση τα δεδομένα που θα προκύψουν από τη χρήση. Το εξάμηνο περιθώριο θα δώσει το χρονικό περιθώριο ώστε «να αποτιμηθούν οι έρευνες επιβατικής κίνησης, να υπάρξει προετοιμασία του συστήματος για την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης προς την Καλαμαριά μέχρι το τέλος του 2025, να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι διαλειτουργικότητας, αλλά και οι ανάγκες της πολύπλοκης λογιστικής και τεχνολογικής πληρότητας των συστημάτων, να μην υπάρξει επιβάρυνση του επιβάτη με ένα ενιαίο υψηλότερο από ό,τι ίσχυε μέχρι σήμερα εισιτήριο στα λεωφορεία, για κάποιον χρησιμοποιεί μόνο ένα μέσο και να στραφούν οι πολίτες προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς με δεδομένη και την περίοδο κατασκευής του Flyover».
Σύμφωνα με τον υπουργό, με την επιλογή αυτής της πολιτικής επιτυγχάνεται η παροχή ευκαιριών κινητικότητας στο κατά το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό του κοινωνικού συνόλου, ιδιαίτερα στα οικονομικά πιο ευάλωτα νοικοκυριά, η ανάδειξη των δημόσιων συγκοινωνιών, καθιστώντας αυτές οικονομικά προσιτές προς τους χρήστες, η κάλυψη της προσβασιμότητας και την ενίσχυση της ελκυστικότητάς τους, η αύξηση της επιβατικής κίνησης, άρα και της εμπορικότητας του εγχειρήματος, η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μετακινήσεων και η βελτίωση του κυκλοφοριακού της πόλης. «Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε, με μεθοδικότητα και επιμονή, για να κάνουμε καλύτερη τη ζωή των συμπολιτών μας στη Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας.
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στα ζητήματα ασφαλείας του μετρό. Όπως είπε, οι δοκιμές των συστημάτων ξεκίνησαν, σε manual mode, το καλοκαίρι του 2021, σε αυτόματη λειτουργία των συρμών τον Οκτώβριο του 2022, και ολοκληρώνονται, στο σύνολό τους, τις προσεχείς εβδομάδες. Παράλληλα ο ανάδοχος της λειτουργίας και συντήρησης έχει ξεκινήσει τη δοκιμαστική λειτουργία στις αρχές Σεπτεμβρίου και όλο το Νοέμβριο θα υλοποιεί – αποκλειστικά – την τελευταία φάση της προσομοίωσης της εμπορικής λειτουργίας, καθ’ όλη την ημέρα. Επιπλέον, τόσο η ασφάλεια του συστήματος και των τρένων όσο και η επάρκεια της Εταιρείας Λειτουργίας και Συντήρησης και των διαδικασιών της, συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος εκπαίδευσης του προσωπικού της, είναι σε διαδικασία αξιολόγησης από διεθνή ανεξάρτητο αξιολογητή ασφαλείας, ο οποίος και θα προβεί στην πιστοποίησή τους. «Συνεπώς, όλες οι δοκιμές των συστημάτων και τρένων, αλλά και η δοκιμαστική λειτουργία πραγματοποιούνται, σύμφωνα με το πρόγραμμα και με συνέπεια, στο πλάνο που υπαγορεύουν οι προδιαγραφές και οι απαιτήσεις», υπογράμμισε.
Πηγή: Voria.gr