Λίγες ημέρες μετά το απροετοίμαστο και βιαστικό άνοιγμα των Λυκείων από την κυβέρνηση και μόλις για δυο εβδομάδες μέχρι τις διακοπές του Πάσχα, διαπιστώνουμε πως έγινε χωρίς την αναγκαία έμφαση στην ασφάλεια μαθητών και καθηγητών. Πάρα μόνο με το μέτρο των self tests όπου είναι κάτι παροδικό και δεν αποδίδει σε ασφαλή βαθμό… Δηλαδή, έχουμε ένα υπουργείο όπου κάνει σπασμωδικές κινήσεις χωρίς ασφαλές υγειονομικό πλάνο και το μόνο που πετυχαίνει, με το «άνοιγμα και κλείσιμο» είναι να δυσχεραίνει την τρέχουσα κατάσταση για τους μαθητές.
Έχουμε και λέμε , από την στιγμή που πάρθηκε απόφαση για το άνοιγμα μόνο των λυκείων θα έπρεπε να ήταν το υπουργείο κατάλληλα προετοιμασμένο. Αρχικά πιστεύω ότι δεν ωφελεί σε τίποτα το άνοιγμα και των τριών τάξεων . Θεωρώ ότι είναι πιο ασφαλές να ερχόταν στις αίθουσες τα παιδιά της Δευτέρας και Τρίτης λυκείου που κάνουν μαθήματα κατευθύνσεων και χρειάζονται την επαφή με την αίθουσα. Με αυτόν τον τρόπο θα μείνουν πολλές αίθουσες κενές και ως αποτέλεσμα να μπορέσουν να γίνουν ολιγομελή τμήματα με μεγαλύτερη ασφάλεια. Επίσης σε περιοχές με μεγάλο ιικό φορτίο και πολλά κρούσματα θα μπορούσαν να τοποθετηθούν μικρά κλιμάκια του ΕΟΔΥ για τεστ στους μαθητές και καθηγητές δυο φορές την εβδομάδα έτσι αποκλείουμε το ενδιάμεσο διάστημα να κολλήσουν οι μαθητές και ο ιός να εξαπλωθεί περισσότερο. Συνεχίζοντας δε είναι λογικό και επόμενο κάθε πρωί και μετά το πέρας των σχολικών ωρών να συνωστίζονται οι γονείς για να πάρουν ή να αφήσουν τα παιδιά τους, έτσι λοιπόν προτείνω να θεσμοθετηθεί υπεύθυνος για την ομαλή απόβαση και επιβίβαση των μαθητών χωρίς συνωστισμό και με απόλυτη ασφάλεια . Υπάρχει και μια άλλη όψη του δεδομένου προβλήματος όπου πάρα πολλοί μαθητές μετακινούνται καθημερινά με λεωφορεία . Η απλούστατη λύση είναι ο καθαρισμός και η απολύμανση αυτών από ειδικά συνεργεία. Ας φύγω από τους μαθητές και πάω στους καθηγητές που χρήζουν αρκετής προσοχής λόγο του ότι αρκετοί βρίσκονται σε ηλικίες όπου δεν ευνοούνται από τον ιό. Ο εμβολιασμός αυτών πιστεύω πως πρέπει να γίνει άμεσα και να δοθεί δε έμφαση σε όσους έχουν προβλήματα υγείας η είναι σε ευπαθείς ομάδες. Κλείνοντας από την σειρά προτάσεων για την ασφάλεια όλων όσων θα είναι στις σχολικές μονάδες της χωράς το προσεχές διάστημα, θα ήθελα να αναφερθώ στο ζήτημα των πανελλήνιων εξετάσεων και των μαθητών που θα πάρουν μέρος.
Πρώτα από όλα να αναφέρω ότι οι μαθητές της τρίτης Λυκείου πρέπει οπωσδήποτε να βρεθούν στις τάξεις και μετα τις διακοπές του Πάσχα. Ο λόγος ότι βρίσκονται στην τελική ευθεία και χρειάζονται την επαφή με την αίθουσα και τους καθηγητές .Γνωρίζω όμως ότι συνήθως οι μαθητές μετα τις διακοπές έκαναν τις απουσίες τους για να πραγματοποιήσουν περισσότερο διάβασμα και να κάνουν καλύτερη προετοιμασία για την περίοδο των Πανελλαδικών εξετάσεων , όμως η τρέχουσα κατάσταση του εγκλεισμού , η πίεση ,το στρες και το άγχος δε βοηθούν καθόλου πάρα μόνο δυσχεραίνουν την κατάσταση. Για αυτό το σχολείο η επαφή με τους άλλους συμμαθητές και τους καθηγητές θα βοηθήσει αρκετά. Έτσι προτείνω η επόμενη μέρα μετα το Πάσχα να βρει σίγουρα τους μαθητές της τρίτης Λυκείου στα θρανία. Καθώς βαδίζουμε προς τις εξετάσεις η κυβέρνηση δε πρέπει να παρατείνει το σχολικό έτος και οι πανελλαδικές να μην διεξαχθούν τέλος Ιουνίου. Πέρυσι θεωρώ ότι η διεξαγωγή τους έγινε υπό πολύ καλές συνθήκες όμως να θυμίσω ότι βρισκόμασταν στο 1/20 των κρουσμάτων που ανακοινώνονται, έτσι θα πρέπει να καταστεί μια απόλυτα ασφαλής διαδικασία. Με καλή προετοιμασία, ένα σχέδιο που καλό είναι να προετοιμαστεί μέσα στο Πάσχα. έτσι θα έχουμε τα καλυτέρα δυνατά αποτελέσματα.
Θεωρώ ότι υπάρχουν πολύ καλές προτάσεις στο προσκήνιο όπου η κυβέρνηση θα ήταν καλό να ακούσει και να επεξεργαστεί. Βαδίζουμε σε μια μεγάλη καμπή για την ήδη πολύ δύσκολη κρίση που περνάμε και το μόνο που θέλουμε είναι η ασφάλεια όλων .