Για «χειροπέδες στην εκπαίδευση», κάνουν λόγο οι εκπαιδευτικοί στις Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε..
Σε ανακοίνωσή τους τονίζουν πως πριν το χτύπημα του κουδουνιού μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.
«Η πολιτική των περικοπών και της λιτότητας, σε όλο το μεγαλείο της. Στόχος το κατηγοριοποιημένο, ανταγωνιστικό σχολείο της αγοράς, των ιδωτικοποιήσεων και της λειτουργίας του με επιχειρηματικά κριτήρια. Τις συμπτύξεις ακολουθούν όλες οι αναδιαρθρώσεις για «ελεύθερη» επιλογή σχολείου με κατάργηση των ορίων, για κατάταξή τους με βάση την αξιολόγηση τους μαζί με αυτή των μαθητών και των εκπαιδευτικών», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Συμπληρώνουν πως «για την τραγική κτηριακή υποδομή των σχολείων μας λένε ξεδιάντροπα ότι η χρηματοδότηση για τα 13.000 σχολικά κτήρια πανελλαδικά «δε φτάνει» και θα αναζητηθούν κι άλλα χρήματα μέσω δωρεών».
Αναλυτικά
Πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων και πριν το χτύπημα του κουδουνιού μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης
Για άλλη μια σχολική χρονιά, το δημόσιο και δωρεάν σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών δέχονται δριμύτατη επίθεση. Αντιμετωπίζονται ως κόστος για την κυβέρνηση, το Υπουργείο Παιδείας και τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης. Συμπτύξεις τμημάτων- στοίβαγμα των μαθητών στα τμήματα.
Η πολιτική των περικοπών και της λιτότητας, σε όλο το μεγαλείο της. Στόχος το κατηγοριοποιημένο, ανταγωνιστικό σχολείο της αγοράς, των ιδωτικοποιήσεων και της λειτουργίας του με επιχειρηματικά κριτήρια. Τις συμπτύξεις ακολουθούν όλες οι αναδιαρθρώσεις για «ελεύθερη» επιλογή σχολείου με κατάργηση των ορίων, για κατάταξή τους με βάση την αξιολόγηση τους μαζί με αυτή των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Ο «εξορθολογισμός», όπως ονομάζουν κατ’ ευφημισμό τον κόφτη είναι μια πραγματικότητα που λειτουργεί σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών εξουθενώνει τους εκπαιδευτικούς και υποβαθμίζει τις συνθήκες εργασίας τους. Περικόπτει θέσεις εργασίας για να εξοικονομηθούν πόροι.
Κομπάζουν για τους 10.000 διορισμούς γενικά ενώ στην πραγματικότητα διόρισαν 2.500 περίπου περισσότερους κυρίως σε υποστηρικτικές δομές και ρόλους (αφού οι συνταξιοδοτήσεις και η μεταφορά οργανικών από β/θμια είναι 7.500). Ακόμη και σήμερα μετά από την πρώτη φάση διορισμών, μετά τον αγιασμό και παρά τις προκρούστειες συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων έχουμε πάνω από 30.000 κενά, αφού τόσοι αναπληρωτές αναμένεται να προσληφθούν στις επόμενες φάσεις.
Για την τραγική κτηριακή υποδομή των σχολείων μας λένε ξεδιάντροπα ότι η χρηματοδότηση για τα 13.000 σχολικά κτήρια πανελλαδικά «δε φτάνει» και θα αναζητηθούν κι άλλα χρήματα μέσω δωρεών!!! Η κυβέρνηση στην στοιχειώδη υποχρέωσή της να παρέχει αξιοπρεπή και ασφαλή σχολικά κτήρια στην ελληνική κοινωνία θα αντιτάξει μορφές ΣΔΙΤ γιατί… λεφτά δεν υπάρχουν. Την ίδια ώρα σπαταλούν πολλά δις από τον δημόσιο κορβανά στα ΜΜΕ, σε υπερτιμολογήσεις έργων, σε ημέτερους και σε νατοϊκές αμυντικές δαπάνες, ενώ η εμπλοκή στους πολέμους στοιχίζει σε χρήμα και ανθρώπινο δυναμικό.
Οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ για αυξήσεις στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων και των εκπαιδευτικών είναι ντροπή! Μετά από 15 χρόνια μειώσεων και απωλειών που ξεπερνούν το 45% των αποδοχών μας, η κυβέρνηση υπόσχεται… αύξηση ο,40€ ημερησίως , 12€ καθαρά το μήνα (20€ μεικτά), όχι τώρα, αλλά την άνοιξη του 2025 και 100€ μεικτά μέχρι τις εκλογές του 2027… Προσπαθούν με απειλές σε κλίμα τρόμου και αστυνομοκρατίας να αντιμετωπίσουν τις δίκαιες διεκδικήσεις μας. Προσπαθούν να επιβάλουν με κάθε τρόπο την αξιολόγηση γιατί είναι το εργαλείο που θα κατηγοριοποιήσει σχολεία και εκπαιδευτικούς τσακίζοντας τα εργασιακά δικαιώματα και επιβάλλοντας καθήλωση μισθών για να αλλάξουν τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου.
…..Και η σχολική χρονιά 2024-25 αρχίζει με την εκπαιδευτική κοινότητα να αναμετράται με την κυβερνητική πολιτική άμεσα και μαζικά. Μπροστά στη διογκούμενη αγανάκτηση οι πραιτοριανοί του Υπουργείου και της διοίκησης δείχνουν τα δόντια τους!
“…το πιο εκπληκτικό, πιο επιβλητικό, πιο μυστηριακό και πιο μεγάλο
είναι ένας άνθρωπος που τον μποδίζουν να βαδίζει…..”
Είναι ένας δάσκαλος που τον μποδίζουν να βαδίζει,
είναι ένας δάσκαλος που τον αλυσοδένουνε.
Στην αστυνομοκρατούμενη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής περνάνε χειροπέδες σε αναπληρωτή συνάδελφο ενώ μαζί με τον Σύλλογο και τους/τις νεοδιόριστους συναδέλφους κατέθεταν τις αιτήσεις μονιμοποίησης! κόντρα στην αυθαιρεσία της Δ/ντριας που δεν εφαρμόζει την άμεσα εκτελεστή απόφαση του διοικητικού εφετείου που τους δικαιώνει!
Έξω από το Υπουργείο 4/9/24 η Αστυνομία υποδέχεται με γκλομπιές και χημικά τους γονείς και εκπαιδευτικούς- εχθρούς που ζητούν την άρση των συγχωνεύσεων.
Πρώτη μέρα σχολείου ( 11/9/24) κατ ΄εντολή υπουργού από τους Δ/ντες εκπαίδευσης για «εξοικονόμηση προσωπικού και ωρών». Η επιχείρηση κλεισίματος διακοσίων (200) 8 θέσιων σχολείων (που ισοδυναμούν στην πρόταση για κατάργηση 1600 τμημάτων) είναι σε εξέλιξη
Παράτυπες μετακινήσεις ή απαγορεύσεις εγγραφών μαθητών προκειμένου να κλείσουν το τμήμα τους. Χιλιάδες παιδιά χωρίς ή με ελλιπή παράλληλη στήριξη, ειδικά σχολεία χωρίς στέγη, χιλιάδες μαθητές αρχίζουν και τελειώνουν τον μαθητικό τους βίο σε container – εμπορευματοκιβώτια αντί σχολείων, κάποιοι άλλοι δεν έχουν πρόσβαση σε μετακίνηση για να φτάσουν ως εκεί
Υπηρεσιακές μεταβολές-μπάχαλο με καταστρατήγηση πινάκων όλων (μονίμων και αναπληρωτών) στις περισσότερες Δ/νσεις της χώρας. Η διαδικασία με τις ηλεκτρονικές τοποθετήσεις των αναπληρωτών μέσω του ΟΠΣΥΔ αποτελεί πρωτοτυπία αδιαφάνειας, με προτεραιοποίηση κενών ( δηλ. οι Διευθύνσεις διαλέγουν και αναρτούν όχι όλα τα κενά αλλά τόσα όσα οι προσλήψεις αναπληρωτών) , δημιουργεί κάθε χρόνο αδικίες και ανισότητες στις τοποθετήσεις της γενικής παιδείας και της ειδικής αγωγής όλων των ειδικοτήτων.
Απαράδεκτες αυταρχικές ενέργειες, διώξεις, παραπομπές σε πειθαρχικά για να εφαρμόσουν την αντιεκπαιδευτική τους πολιτική και επειδή τέσσερα χρόνια τώρα δεν κατάφεραν να επιβάλουν την αξιολόγηση.
Τα κενά στα σχολεία; Ενώ το υπουργείο προσπαθεί να δημιουργήσει μια ψεύτικη εικόνα θα έρθουν η δεύτερη και η τρίτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών να αποκαλύψει τα χιλιάδες κενά στα σχολεία και ειδικότερα σε ειδική αγωγή, ΖΕΠ και ολοήμερα.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ της Εκπαιδευτικής κοινότητας
«Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ!»
Με μαζικές κινητοποιήσεις και ολιγόωρες καταλήψεις σε πάρα πολλές Δ/νσεις Εκπαίδευσης για τις απόπειρες συγχωνεύσεων τμημάτων, συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε πολλές διευθύνσεις σε όλη τη χώρα… μπλόκο στην αντιπαιδαγωγική δυστοπία που ετοιμάζουν… απάντηση στο αντιεκπαιδευτικό πογκρόμ των συμπτύξεων και συγχωνεύσεων…
Με ασφαλιστικά μέτρα γονιών στην απόπειρα του κράτους να μετακινήσει τα παιδιά τους από το σχολείο της γειτονιάς που ήδη φοιτά γιατί επιχειρούν κατάργηση τμήματος (που ήδη δικαιώνονται)
Με ψηφίσματα καταγγελίας για συγχωνεύσεις από τα δημοτικά συμβούλια στην Αθήνα, την Ελευσίνα, το Λασίθι και αλλού απόφαση καταδίκης των αποφάσεων του περιφερειακού διευθυντή, Νικολόπουλου, και απαίτηση ακύρωσής τους…
Με στάσεις εργασίας από τα πρωτοβάθμια σωματεία για συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις κινητοποιήσεις
Με αποχή μαθητών σε σχολεία με συγχωνευμένα τμήματα σε πολλές περιοχές ( βλ. Αθήνα, Ανατολική Αττική: Μαρκόπουλο, Λαύριο, Πειραιάς) και κινητοποιήσεις για τα ατέλειωτα προβλήματα στη μεταφορά μαθητών στου Ζωγράφου
Δε θα επιστρέψουμε την επιστροφή στον προηγούμενο αιώνα. Μαζί με τους γονείς και τους μαθητές οι εκπαιδευτικοί να συγκροτήσουμε πανεκπαιδευτικό μέτωπο αγώνα , πολύμορφο και με διάρκεια για να υπερασπιστούμε τα μορφωτικό αγαθά απέναντι στην ταξική πολιτική της κυβέρνησης, ΕΕ και του ΟΟΣΑ.
Αγώνας για ένα πραγματικά Δημόσιο, Δωρεάν, Δημοκρατικό σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών!
Πηγή: alfavita.gr