Η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με σχετική της ανακοίνωση επισημαίνει την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία της πόλης με τα κενά των εκπαιδευτικών, καθώς και το τι συμβαίνει στο Καλλιτεχνικό σχολείο.
«Θεωρούμε ότι όταν αλλάζουν οι διδάσκοντες μαθήματα και μάλιστα χωρίς κανένα λόγο διαταράσσεται η παιδαγωγική ηρεμία και η αίσθηση της σταθερότητας, της ασφάλειας, της οργάνωσης που πρέπει να διέπουν κάθε εκπαιδευτική διαδικασία», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσ/νίκης, ενώ συνεχίζουν να παραμένουν κενά στα σχολεία (χιλιάδες σε όλη χώρα), αγνοούν τα αιτήματα και τις ανάγκες των σχολείων, διαχειρίζονται με αυθαίρετο τρόπο ειδικότητες και κενά σχολείων, χωρίς να παίρνονται υπόψη οι προτάσεις που κατέθεσαν για την κάλυψη των κενών. Το ίδιο βίωσαν εκπαιδευτικοί και σχολεία κατά τη φάση των προσωρινών τοποθετήσεων των νεοδιόριστων και των αποσπασμένων εκπαιδευτικών που έγιναν χωρίς κριτήρια και χωρίς αιτήσεις και μόρια με αποτέλεσμα σχολεία να μην είχαν καθηγητές, ενώ άλλοι τοποθετήθηκαν εκεί που δεν χρειάζονταν και εκπαιδευτικοί με πολλά μόρια μετακινούνταν σε μακρινά σχολεία επί δύο σχεδόν μήνες.
Η αναστάτωση συνεχίζεται σε σχολεία που τα αιτήματα των σχολείων για την κάλυψη των αναγκών τους σε προσωπικό αντιμετωπίζονται με αυθαιρεσίες από τη μεριά της Διεύθυνσης και του ΠΥΣΔΕ. Στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Αμπελοκήπων επιβλήθηκε ανακατανομή μαθημάτων από τους ΠΕ02 στο μέσο του τετραμήνου καθώς για τις 11 ώρες που δήλωσε ως κενό ΠΕ02 το σχολείο, αντί να καλυφθούν όλες από αναπληρωτή ΠΕ02, η Διεύθυνση και το ΠΥΣΔΕ έστειλαν αναπληρωτή ΠΕ01 γα να καλύψει και ώρες φιλολογικών μαθημάτων.
Ο αναπληρωτής ΠΕ01 που τοποθετήθηκε για 12 ώρες, πέραν των 6 ωρών θρησκευτικά, δεν μπορεί να κάνει Γλώσσα και Αρχαία. Όπως και δεν μπορούσε να πάρει κάτι άλλο, αφού οι υπόλοιπες ώρες είχαν καλυφθεί από τους οργανικά ανήκοντες και δύο αποσπασμένες τοποθετημένες στις 4/10. Εκτός αν το ΠΥΣΔΕ είναι αρμόδιο να αξιολογεί και να κρίνει μαθήματα, όπως η Ιστορία ή η Φιλοσοφία, και να τα αντιμετωπίζει ως «μπαλαντέρ» που απλά «γεμίζουν τρύπες» και βοηθούν στη συμπλήρωση ωραρίου. Με ποια κριτήρια ζητά, αλήθεια, το ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, αν όχι για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων;
Εάν το ΠΥΣΔΕ λειτούργησε τεχνοκρατικά, απλά μετρώντας νούμερα με την αριθμομηχανή, αξιοποιώντας τη «νομικίστικη ατάκα» «Λειτουργούμε για τις ανάγκες της υπηρεσίας», δε γνωρίζει πως ο νομοθέτης προέβλεψε αυτά που καταγράφονται στο ΦΕΚ των αναθέσεων για να εξυπηρετήσει πραγματικά τις ανάγκες ενός σχολείου σε πραγματική ανάγκη; Του σχολείου του ακριτικού χωριού ή νησιού το οποίο πραγματικά έχει έλλειψη σε εκπαιδευτικούς και εκεί δικαιολογούν ίσως την ενεργοποίηση της γ΄ ανάθεσης; Πώς το ΠΥΣΔΕ πολλαπλασιάζει, διαιρεί, αφαιρεί, προσθέτει ώρες για να αναθέσει σε αναπληρωτή καθηγητή μάθημα σε γ΄ ανάθεση, ο οποίος αν είχε ερωτηθεί θα αρνιότανε γιατί όλοι οι εκπαιδευτικοί θέλουν να διδάσκουν μαθήματα της ειδικότητάς τους;
Ο νόμος για τις αναθέσεις πουθενά δεν αναφέρει εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων. Αναφέρεται σε μία ειδικότητα και το πώς, εάν χρειαστεί και εάν υπάρχουν ώρες που περισσεύουν εν τέλει, μπορεί να καλύψει το ωράριό του. Η α΄ ανάθεση πάντα προηγείται της β΄ και της γ΄. Δεν μπορεί, λοιπόν, κανείς να απαιτήσει από εκπαιδευτικό να αφήσει μάθημα α΄ ανάθεσης. Ειδικότερα, στο Καλλιτεχνικό η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών γίνεται με συγκεκριμένη διαδικασία και το ΠΥΣΔΕ πλέον παραβιάζει τα δικαιώματα όχι μόνο της ειδικότητας, αλλά πια και της ειδίκευσης.
Πού βρίσκεται σε όλα αυτά το παιδαγωγικό στοιχείο, το οποίο παραγκωνίζεται στο όνομα τίνος; Της κάλυψης κενού όπως όπως; Της αρίθμησης των ωρών που δε βγαίνουν; Δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στη μέση του α΄ τετραμήνου, θα εξαναγκασθούν οι εκπαιδευτικοί σε ανακατανομή μαθημάτων, ενώ έχουν αναλάβει μαθήματα σύμφωνα με το νόμο και με απόφαση Συλλόγου; Αυτή είναι η φροντίδα της ΔΔΕ και του ΠΥΣΔΕ για το καλό των μαθητών της Δυτικής Θεσσαλονίκης;
Θεωρούμε ότι όταν αλλάζουν οι διδάσκοντες μαθήματα και μάλιστα χωρίς κανένα λόγο διαταράσσεται η παιδαγωγική ηρεμία και η αίσθηση της σταθερότητας, της ασφάλειας, της οργάνωσης που πρέπει να διέπουν κάθε εκπαιδευτική διαδικασία. Τη στιγμή που οι διδάσκοντες έχουν καταρτίσει στο πλαίσιο των μαθημάτων τους μια σειρά δραστηριότητες, εκπαιδευτικά προγράμματα, παιδαγωγικές επισκέψεις, άλλες ομαδικές δραστηριότητες σε βάθος τετραμήνου, ακυρώνεται η προγραμματισμένη παιδαγωγική διαδικασία, διαταράσσεται το ομαλό παιδαγωγικό κλίμα του σχολείου και αυτό είναι σε βάρος μαθητών, εκπαιδευτικών και όλου του σχολείου!
Οι εκπαιδευτικοί αναμένουν την επικαιροποίηση των κενών του σχολείου τους με τις σωστές ώρες, ώστε να αποκατασταθεί η αδικία σε βάρος του σχολείου, όλων των εκπαιδευτικών, όλων των ειδικοτήτων και των μαθητών.
Πηγή: alfavita.gr