«Καταργούνται 800 οργανικές θέσεις στη Δευτεροβάθμια για τους καθηγητές Γαλλικών»

Την οργή τους εκφράζουν οι καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας, καθώς υποστηρίζουν ότι το υπουργείο Παιδείας «συνεχίζει να νομοθετεί, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τις πραγματικές εκπαιδευτικές συνθήκες της διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας, αλλά και τις ουσιαστικές ανάγκες των μαθητών και μαθητριών του Δημόσιου σχολείου».

Συγκεκριμένα, οι καθηγητές αναφέρουν ότι το ΥΠΑΙΘΑ προχωρά στη σύσταση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με ταυτόχρονη ισάριθμη κατάργηση οργανικών θέσεων στη Δευτεροβάθμια.

«Ενώ για όλους σχεδόν τους κλάδους που αναφέρονται στην παραπάνω ρύθμιση ο αριθμός των υπό σύσταση θέσεων ισούται ή είναι μεγαλύτερος αυτού των υπό κατάργηση, για την ειδικότητά μας, Γαλλικής γλώσσας κλ.ΠΕ05, προβλέπεται η κατάργηση 800 θέσεων στη Δευτεροβάθμια και η σύσταση 9 μόλις οργανικών στην Πρωτοβάθμια !!! Η σύσταση εννέα (9) οργανικών στην Πρωτοβάθμια αποτελεί εμπαιγμό των συναδέλφων μας, των μαθητών/μαθητριών μας και των γονέων τους» επισημαίνουν.

«Επιπλέον, ο αριθμός 800 δεν προκύπτει από κανέναν συνυπολογισμό καταργήσεων, συγχωνεύσεων ή αναστολών σχολικών μονάδων. Κι αυτό διότι οι πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικούς Γαλλικής κλ. ΠΕ05 -και αυτό το γνωρίζει πολύ καλά το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.- είναι πολύ μεγαλύτερες, όπως προκύπτει τόσο από τα στοιχεία των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης όσο και του αριθμού προσλήψεων αναπληρωτών Γαλλικής κλ.ΠΕ05 τα τελευταία σχολικά έτη» προσθέτουν.

Τέλος, καταλήγουν ότι «το μάθημα της γαλλικής γλώσσας υποτιμάται από το Υπουργείο και αντιμετωπίζεται άνισα σε σχέση με μαθήματα άλλων ειδικοτήτων».

Ανακοίνωση – Διαμαρτυρία του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ελλάδας σχετικά με την Τροπολογία-Διάταξη για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Με έκπληξη και οργή οι εκπαιδευτικοί Γαλλικής Γλώσσας διαπιστώνουν ότι το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. συνεχίζει να νομοθετεί, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τις πραγματικές εκπαιδευτικές συνθήκες της διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας αλλά και τις ουσιαστικές ανάγκες των μαθητών και μαθητριών του Δημόσιου σχολείου.

Στην τροπολογία (προσθήκη άρθρου 13Α στον ν. 1566/1985) προβλέπεται σύσταση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με ταυτόχρονη ισάριθμη κατάργηση οργανικών θέσεων στη Δευτεροβάθμια.

Ενώ για όλους σχεδόν τους κλάδους που αναφέρονται στην παραπάνω ρύθμιση ο αριθμός των υπό σύσταση θέσεων ισούται ή είναι μεγαλύτερος αυτού των υπό κατάργηση, για την ειδικότητά μας, Γαλλικής γλώσσας κλ.ΠΕ05, προβλέπεται η κατάργηση 800 θέσεων στη Δευτεροβάθμια και η σύσταση 9 μόλις οργανικών στην Πρωτοβάθμια !!! Η σύσταση εννέα (9) οργανικών στην Πρωτοβάθμια αποτελεί εμπαιγμό των συναδέλφων μας, των μαθητών/μαθητριών μας και των γονέων τους.

Επιπλέον, ο αριθμός 800 δεν προκύπτει από κανέναν συνυπολογισμό καταργήσεων, συγχωνεύσεων ή αναστολών σχολικών μονάδων. Κι αυτό διότι οι πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικούς Γαλλικής κλ. ΠΕ05 -και αυτό το γνωρίζει πολύ καλά το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.- είναι πολύ μεγαλύτερες, όπως προκύπτει τόσο από τα στοιχεία των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης όσο και του αριθμού προσλήψεων αναπληρωτών Γαλλικής κλ.ΠΕ05 τα τελευταία σχολικά έτη.

Διαπιστώνεται, για μια ακόμα φορά, ότι το μάθημα της γαλλικής γλώσσας υποτιμάται από το Υπουργείο και αντιμετωπίζεται άνισα σε σχέση με μαθήματα άλλων ειδικοτήτων αλλά και με το μάθημα της γερμανικής γλώσσας, για το οποίο όσες οργανικές καταργούνται, τόσες και συστήνονται.

Η τροπολογία αυτή με τα αριθμητικά δεδομένα που προβλέπονται, δεν δικαιολογείται παρά μόνο εάν το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. σκοπεύει να επαναλάβει τις περσινές ρυθμίσεις με τις οποίες , σε αρκετές περιοχές της χώρας, μαθητές και μαθήτριες που είχαν επιλέξει την Γαλλική αναγκάστηκαν να διδαχθούν τη Γερμανική, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών Γαλλικής κλ. ΠΕ05 και πλεονάσματος καθηγητών Γερμανικής κλ. ΠΕ07.

Για λόγους ισότιμης μεταχείρισης των κλάδων και ειδικοτήτων, αλλά και των μαθητών και μαθητριών που επιλέγουν να διδαχθούν τη γαλλική γλώσσα, είναι επιτακτική η ανάγκη σύστασης επιπλέον οργανικών θέσεων Γαλλικής κλ. ΠΕ05 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και η κάλυψή τους με διορισμούς, ώστε να μην διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, να διασφαλιστεί η ελεύθερη επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας και να βελτιστοποιηθεί η παρεχόμενη ξενόγλωσση εκπαίδευση στη χώρα μας.

Πηγή:alfavita.gr