Γονείς και εκπαιδευτικοί δέχτηκαν με ανακούφιση σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας, Ζέττα Μακρή, τις αλλαγές που ανακοίνωσε η κυβέρνηση πως θα ισχύουν στο εξής σε σχέση με την εφαρμογή της απαγόρευσης εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητού, ένα μέτρο που ίσχυε και παλαιότερα χωρίς ωστόσο να συνοδεύεται από ανάλογες κυρώσεις.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 η κ. Μακρή, οι καθηγητές είχαν ζητήσει να έχουν «λυμένα χέρια και συγκεκριμένες οδηγίες» για να εφαρμόζουν αυτή την απαγόρευση, καθώς σημείωσε, εκεί καταγράφεται ενδοσχολική βία, επίσης αποσπάται η προσοχή των παιδιών από την εκπαιδευτική διαδικασία και έχει επιρροή ακόμη και στην ψυχική υγεία των παιδιών, κάτι που είναι καταγεγραμμένο και παρόλο που δεν είναι της αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας, είναι του άμεσου ενδιαφέροντός του.
Ερωτηθείσα γιατί στο πλέγμα των ποινών που προβλέπονται υπάρχουν και αποβολές, η κ. Μακρή ανέφερε τα εξής.
«Μέσα στις 11 δράσεις που είναι σημαντικές, άσχετα αν στο δημόσιο διάλογο δεν απασχολούν τόσο πολύ όλες οι πρωτοβουλίες, είναι και οι 17 στόχοι αειφορίας του ΟΗΕ, δηλαδή οι δράσεις του ενεργού πολίτη. Μέσα σε αυτούς λοιπόν είναι ο σεβασμός στο περιβάλλον, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, η κοινωνική ευθύνη. (…) Χρειάζεται λοιπόν τα παιδιά μας να εκπαιδευτούν και να αντιληφθούν πως όπως στην ενήλικη ζωή τους έχουν υποχρεώσεις, έχουν και δικαιώματα βεβαίως, το ίδιο ισχύει και για τη μαθητική και την εκπαιδευτική διαδικασία. Και εκεί έχουν δικαιώματα, έχουν όμως και υποχρεώσεις. Και όταν δεν τηρούνται οι υποχρεώσεις αυτές, τότε υπάρχουν και συνέπειες».
Για όλη αυτή την προετοιμασία και για τα υπόλοιπα μέτρα, οι εκπαιδευτικοί θα επιμορφώνονται, εξήγησε η υφυπουργός. Τους δίνεται συγκεκριμένη οδηγία για το πώς θα χειριστούν τα θέματα αυτά, όχι μόνο όταν συμβούν, αλλά και πώς θα τα προλάβουν. Το ίδιο ισχύει και για το bullying που αντιμετωπίζεται με συγκεκριμένα πρωτόκολλα όταν γίνει και επιλαμβάνεται η πολιτεία για τα παιδιά θύματα, για τα παιδιά θύτες, για τα παιδιά παρατηρητές, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως δεν προετοιμάζονται τα παιδιά για τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, για την διαφορετικότητα, για το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται.
Σε ό,τι αφορά στις στους διορισμούς 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών, η κ. Μακρή έκανε λόγια για αριθμό ρεκόρ ενώ δεσμεύτηκε πως θα συνεχιστούν και του χρόνου. «Προστίθενται στους 30.000 σχεδόν που είχαμε διορίσει την προηγούμενη τετραετία. Είναι και της εκπαιδευτικής κοινότητας απαίτηση, αλλά και κάτι το οποίο το προετοιμάζει προσεκτικά το υπουργείο. Η καλή συνεργασία του Υπουργού με τον κύριο Παπαθανάση και με τον κύριο Λιβάνιο είχε αυτό το καλό αποτέλεσμα, το οποίο θα συνεχιστεί» ανέφερε η κ. Μακρή, σημειώνοντας πως περιορίζονται οι αναπληρωτές προκειμένου, πραγματικά να υπηρετούν αυτό που λέει και ο προσδιορισμός τους, να αναπληρώνουν.
Σχετικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων για τις οποίες υπάρχουν αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς, η κ. Μακρή επισήμανε πως αφορούν σε ένα πολύ μικρό ποσοστό των όλων τμημάτων που γίνεται πάντοτε, κάθε χρόνο με την ευθύνη του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα, καθώς είναι στις αρμοδιότητές του, σε συνεργασία με τους συναδέλφους του εκπαιδευτικούς για την εφαρμογή εκείνου που ισχύει από το νόμο. Ποτέ ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα δεν ξεπερνά αυτό που ορίζει που ορίζει ο νόμος, τόνισε η κ. Μακρή. «Μιλάμε για 22 παιδιά, μιλάμε για 25 παιδιά ανάλογα με την εκπαιδευτική βαθμίδα και είμαστε στα χαμηλότερα ποσοστά της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και θα σας πω πως οι δράσεις και οι πρωτοβουλίες που έχει πάρει το Υπουργείο μας, θα αναφέρω λόγου χάρη τους ενδοσχολικούς ομίλους, εξυπηρετούνται όταν υπάρχουν παιδιά στην τάξη για να υπάρχει και η εκπαιδευτική άμιλλα, να υπάρχει η δυνατότητα κοινών δράσεων. Και επαναλαμβάνω, ένας νόμος που ίσχυε παλιά, μια που κάναμε και αναδρομή στο παρελθόν και για τα άλλα θέματα, πάντοτε ίσχυε, εφαρμόζεται, επαναλαμβάνω, κάθε χρόνο. Κακώς γίνεται αυτή η προσπάθεια σύνδεσης των διορισμών με τις συγχωνεύσεις» συμπλήρωσε η υφυπουργός καταλήγοντας.
Πηγή:voria.gr