Πανελλήνιες 2024: Τα θέματα και οι απαντήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

Πρεμιέρα σήμερα Παρασκευή 31/05 των πανελληνίων εξετάσεων για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. 

Σε αυτό το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα παίρνουν μέρος οι υποψήφιοι όλων των Επιστημονικών Πεδίων. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία του alfavita.gr η αποχή κυμάνθηκε σε ποσοστό 5-6% συνολικά. Ωστόσο, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αυξημένος σε σχέση με πέρσι είναι και ο αριθμός των υποψηφίων

Στην Έκθεση κεντρικό θέμα ήταν τα ταξίδια.

Συγκεκριμένα τους δόθηκαν δύο κείμενα, ένα κείμενο από το διαδίκτυο της Ηλέκτρας Χατζηδημητρίου με τίτλο «Η αξία του «ταξιδεύειν»» και κείμενο του Νίκου Καζαντζάκη με τίτλο «Άνω Αίγυπτος» από το βιβλίο του «Ταξιδεύοντας». Επιπλέον τους δόθηκε το ποίημα του Κωστή Παλαμά με τίτλο «Το ταξίδι».

Μετά από τη σημερινή εξέταση, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τη Τρίτη 3  Ιουνίου στα Αρχαία Ελληνικά, στα Μαθηματικά και στη Βιολογία.

Το alfavita.gr όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος παρουσιάζει πρώτο τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεων, εκτιμήσεις για το βαθμό ευκολίας/δυσκολίας και βέβαια τις απαντήσεις στα θέματα.

Οι εκτιμήσεις

Σύμφωνα με την εκπαιδευτικό Ειρήνη Σαραντίτη από τα Φροντιστήρια Διακρότημα, το θέμα του μαθήματος των Ν. Ελληνικών αφορούσε την αξία των ταξιδιών και τη σημασία τους στη ζωή των ανθρώπων. Τα μη λογοτεχνικά κείμενα (Η αξία του ‘’ταξιδεύειν’’ της Η.Χατζηδημητρίου και ‘’Άνω Αίγυπτος΄’’ του Ν.Καζαντάκη») είναι απλά ως προς την κατανόηση από τους μαθητές και βοηθούν στην επιχειρηματολογία που απαιτείται για το θέμα Δ.

Οι εκφωνήσεις είναι σαφείς στη διατύπωση και σύμφωνες με το πνεύμα των ασκήσεων της τράπεζας θεμάτων. Το λογοτεχνικό κείμενο είναι ένα ποίημα του Κ.Παλαμά, ‘’το ταξίδι΄’’, το οποίο και ως προς τη γλώσσα και προς το νόημα δεν έχει κάποιο βαθμό δυσκολίας.

Το θέμα Δ, πέρα από το γεγονός ότι αφορά μια ενότητα που θεωρείται αναμενόμενη (Ταξίδια, τουρισμός, ψυχική εκτόνωση του ανθρώπου) αφήνει το περιθώριο της προσωπικής τοποθέτησης του μαθητήδιευκολύνοντάς τον στο να αποφύγει τυποποιημένες τοποθετήσεις.

Πηγή:www.alfavita.gr