Πιερρακάκης: Αλλαγές στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με οδηγό τον ΟΟΣΑ

Με οδηγό την ανακοίνωση από τον ΟΟΣΑ των αποτελεσμάτων για τις επιδόσεις των μαθητών, που συμμετείχαν στην έρευνα του Διεθνούς Προγράμματος PISA για το 2022 (Programme for International Student Assessment – PISA 2022) για το πρόσθετο και καινοτόμο πεδίο «Δημιουργική Σκέψη» (innovative domain “Creative Thinking”), το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, δρομολογούν δέσμη μέτρων για τα σχολεία, τους κεπαιδευτικούς και τους μαθητές

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας κ. Κυριάκο Πιερρακάκη η δημοσιοποίηση από τον ΟΟΣΑ των αποτελεσμάτων για τις επιδόσεις των μαθητών που συμμετείχαν στην έρευνα του Διεθνούς Προγράμματος PISA για το 2022 δείχνει τον δρόμο για τις αλλαγές που θα υιοθετηθούν από το προσεχές σχολικό έτος.

Παρόμοια πρόθεση είχε εκφράσει ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, λίγους μήνες πριν, από το Παρίσι συμμετέχοντας στην 42η Γενική Διάσκεψη της Unesco: «Πρόθεσή μας είναι να ενισχύσουμε τη σχέση και τη συνεργασία μας με τον ΟΟΣΑ σε θέματα παιδείας, συμμετέχοντας σε περισσότερες από τις έρευνές του, με απώτερο στόχο την παραγωγή πρακτικών λύσεων σε προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε στη χώρα μας».

Ενδεικτικά οι παρεμβάσεις θα αφορούν σε οκτώ βασικά πεδία:

• Στο περιεχόμενο και στη δομή των προγραμμάτων σπουδών.

• Στα εργαλεία εκμάθησης και στις μεθόδους διδασκαλίας.

• Στο πλαίσιο ανάπτυξης των δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από ερευνητικά προγράμματα (projects) και δράσεις, που θα λειτουργούν συμπληρωματικά στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των μαθημάτων.

• Στο πλαίσιο αξιολόγησης των μαθητών.

• Στο σύστημα προσλήψεων και διορισμών των εκπαιδευτικών.

• Στο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

• Στην οργάνωση της προσχολικής αγωγής και τη σύνδεσή της με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

• Στη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με τις δομές κατάρτισης.