Την άλλη εβδομάδα θα παραλάβει ο δήμος Θεσσαλονίκης την τεχνική έκθεση του εκπροσώπου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος – Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας για το θέμα στατικότητας του 89ου δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης, ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, μιλώντας στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής Αρχής που πραγματοποιείται στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.
Εάν χρειαστεί να γίνουν παρεμβάσεις, τότε οι υπηρεσίες του δήμου έχουν ήδη υποδείξει χώρους όπου θα μπορούσαν να μεταφερθούν οι μαθητές, συμπλήρωσε ο δήμαρχος, απαντώντας στον δημοτικό σύμβουλο της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Μιχάλη Κωνσταντινίδη.
«Οι παρεμβάσεις θα συνεχιστούν για όσο μας λέει ο ειδικός και στο χρονικό διάστημα εκείνο θα προετοιμάσουμε την τοποθέτηση ή την κατασκευή μιας νέας σχολικής δομής» είχε σημειώσει νωρίτερα στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος της πόλης. «Εάν στις υφιστάμενες δομές μπορούμε νομίμως να τοποθετήσουμε νέο σχολικό κτίριο, αυτό θα γίνει. Αν αυτό δεν μας το επιτρέπει ο χαρακτηρισμός χρήσης του χώρου, τότε είμαστε υποχρεωμένοι τη συγκεκριμένη σχολική δομή να την κάνουμε στον πλησιέστερο χώρο. Προς τούτο η υπηρεσία έχει εξαντλήσει όλα τα δεδομένα που θα έχουμε», εξήγησε ο ίδιος.
Οι απαντήσεις Αγγελούδη για τα φλέγοντα στη σχολική στέγη και η δέσμευση για το 2026
Για το 1ο ειδικό δημοτικό σχολείο ο κ. Αγγελούδης, αφού υπενθύμισε ότι ο δήμος έχει αρμοδιότητα για την κατασκευή και τη συντήρηση των σχολείων, επανέλαβε ότι το πού θα φοιτήσουν τα παιδιά είναι απόφαση της διεύθυνσης εκπαίδευσης. «Ζητήσαμε από την αρμόδια διεύθυνση πού υπάρχει η δυνατότητα να μετεστεγαστούν τα παιδιά μέχρι να ετοιμαστούν οι νέες δομές. Υπήρχε μία πρόταση από τους τεχνικούς και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση για μια σχολική δομή στη δυτική Θεσσαλονίκη. Πήγαμε, το είδαμε, μας υπέδειξαν τον χώρο και μπορώ να σας πω ότι η άποψή μας είναι ότι δεν μπορούμε να συναινέσουμε να έχουμε μία μετακίνηση όπως πρότεινε η πρωτοβάθμια, καθώς το 70% των 35 παιδιών προέρχονται από γειτονιές που είναι στο κέντρο ή ανατολικά και θα έπρεπε τα παιδιά να ταλαιπωρηθούν με τη μετακίνησή τους για 30 και 40 λεπτά», ξεκαθάρισε ο κ. Αγγελούδης.
Αντιθέτως, στην οδό Κατσιμίδη υπάρχει σχολικό κτίριο που χρησιμοποιείται από διοικητικές υπηρεσίες. Υπό αυτό το πρίσμα, ο δήμος ζήτησε να μετακινηθούν οι υπηρεσίες σε άλλο κτίριο, προκειμένου σε αυτό να εγκατασταθούν τα παιδιά. «Έχει ολοκληρωθεί διαγωνισμός της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και η μετακίνηση θα γίνει εντός του καλοκαιριού» και έπειτα, τα παιδιά θα ξεκινήσουν μαθήματα στο σχολικό συγκρότημα επί της Κατσιμίδη, ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Επίσης, ο Στ. Αγγελούδης μίλησε και για την περιοχή της Τούμπας, τονίζοντας ότι υπάρχει χώρος, περίπου 3 στρεμμάτων, που είναι χαρακτηρισμένος για την ανέγερση δύο νηπιαγωγείων ακριβώς πίσω από το «Πάρκο για Όλους» επί της Γρηγορίου Λαμπράκη. «Η θέση μας είναι ότι δεν πειράζουμε τίποτε από χώρο που είναι για νηπιαγωγεία. Σε αυτόν τον χώρο περισσεύουν 180-200 μέτρα που δεν ανήκουν στον δήμο, αλλά στο υπουργείο (σ.σ. Οικογένειας). Για αυτό τον χώρο ένας ικανός αριθμός κατοίκων ζήτησε να ανεγερθεί ένα μικρό παρεκκλήσι. Δεν έχει να κάνει με τον χώρο που θέλουμε να κάνουμε νηπιαγωγείο», απάντησε ο δήμαρχος στις ερωτήσεις της αντιπολίτευσης εάν θα χαθεί χώρος που είναι χαρακτηρισμένος για σχολείο.
Για το θέμα του 54ου δημοτικού σχολείου στην Κασσάνδρου, το οποίο έχει ζητήματα στατικότητας, ο κ. Αγγελούδης σημείωσε πως είχε ζητήσει από τον διευθυντή Εκπαίδευσης κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρο Κόπτση «να λάβει υπ’ όψιν του πόσοι μαθητές φοιτούν, πόσες αίθουσες χρειάζονται» και «η απάντηση που πήραμε είναι ότι υπάρχει επαρκής αριθμός αιθουσών στο 3ο λύκειο». Πλέον, «μένει να την ελέγξουμε» αφού ληφθεί και γραπτώς η απάντηση, ενημέρωσε ο ίδιος.
Εξάλλου, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης δεσμεύθηκε ότι σε δύο χρόνια η διοίκησή του ότι θα έχει καταφέρει να εξασφαλίσει το ποσό που απαιτείται για την αντικατάσταση των πέντε λυόμενων σχολείων που λειτουργούν σήμερα στον δήμο Θεσσαλονίκης. Ταυτόχρονα, πρόσθεσε ο ίδιος, θα γίνει προσπάθεια «να εντάξουμε μέσα σε έναν σχεδιασμό το υπόλοιπο πρόγραμμα σχολικής στέγης».
Η επιστολή-παρότρυνση στην Εκκλησία της Ελλάδος
Σε άλλο σημείο ο κ. Αγγελούδης γνωστοποίησε ότι έχει αποστείλει επιστολή στην Εκκλησία της Ελλάδος για τον τρόπο εκμετάλλευσης των ακινήτων της Εκκλησίας, ώστε να καλύπτονται περισσότερο οι κοινωνικές ανάγκες. Αφορμή για την επιστολή του δημάρχου έχουν σταθεί οι αντιδράσεις πολιτών που έχουν καταγραφεί πρόσφατα απέναντι στον τρόπο με τον οποίο η Εκκλησία επιλέγει να αξιοποιεί τα οικόπεδά της. Όπως είπε μάλιστα ο ίδιος, έχει λάβει αρκετές επιστολές πολιτών που διαμαρτύρονται για ακίνητα – οικόπεδα για τα οποία η Εκκλησία έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες αξιοποίησής τους.
«Υπάρχει μια εκτεταμένη προσπάθεια εκμετάλλευση των ακινήτων όχι από τη μητρόπολη Θεσσαλονίκης αλλά από την Εκκλησία της Ελλάδος. Μιλάμε για 4-6 ακίνητα που άλλα έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται και άλλα είναι στον δρόμο αυτό», εξήγησε ο κ. Αγγελούδης και διαμήνυσε ότι η διοίκησή του στέκεται απέναντι σε αυτή τη προσπάθεια. «Θα έπρεπε να υπάρχει μια ευαισθησία μεγαλύτερη, ιδιαίτερα σε εκείνα τα ακίνητα για τα οποία ο κόσμος, οι πολίτες έχουν δίκαιους λόγους να αντιδρούν», ανέφερε και κάλεσε την Εκκλησία να επανεξετάσει αυτή την αθρόα διαδικασία αξιοποίησης των ακινήτων και να λάβουν υπ’ όψιν τους ότι δημιουργούνται προβλήματα στη βιωσιμότητα των πολιτών της πόλης.
Για το θέμα της Τούμπας είχε θέσει νωρίτερα ερώτηση η Μαρία Κέκη, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πόλη Ανάποδα».
Η ερώτηση της «Πόλης Ανάποδα»
«Εδώ και μερικούς μήνες εκτυλίσσεται μια επιχείρηση μετεγκατάστασης σχολικών μονάδων από λυόμενα κτίρια του Δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία σύμφωνα με τα λεγόμενα της διοίκησης, βασίζεται σε εκθέσεις των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου που τα κρίνουν ακατάλληλα (εκθέσεις οι οποίες ως τώρα δεν μας έχουν κοινοποιηθεί παρότι τις έχουμε ζητήσει επανειλημμένα προφορικά και γραπτά).
Πρόκειται για το 89ο Δημοτικό Σχολείο, το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και, εδώ και λίγες μέρες, για το Γυμνάσιο και το Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, για το οποίο μαθαίνουμε -και πάλι μέσω διαρροών και φημολογιών αρχικά- ότι υπάρχει πρόταση να μεταφερθεί στο 3ο Γυμνάσιο – Λύκειο (Κασσάνδρου), παρότι στο εν λόγω σχολείο υπάρχει μονοψήφιος αριθμός διαθέσιμων αιθουσών. Παράλληλα, είναι γνωστό ότι κτιριακά προβλήματα υπάρχουν και σε άλλα σχολεία της ευθύνης του δήμου, τόσο στην προσχολική, όσο και και στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ υπάρχουν και αρκετές γειτονιές του Δήμου στις οποίες υπάρχει έλλειμμα σχολικής στέγης.
Ειδικά, ως προς τα νηπιαγωγεία η κατάσταση εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα προβληματική, αφού πολλά στεγάζονται σε μισθωμένα ισόγεια χωρίς αύλειο χώρο, ενώ οι όποιες λύσεις έχουν δοθεί τα τελευταία χρόνια δεν αφορούν την ανέγερση νέων νηπιαγωγείων, αλλά την εγκατάσταση kibo σε αυλές δημοτικών σχολείων ή ακόμη και τη χρήση χώρων του δημαρχιακού μεγάρου.
Με βάση όλα τα παραπάνω, θα θέλαμε η Διοίκηση του Δήμου να μας απαντήσει στα εξής συναφή ερωτήματα:
α) Ποιες ενέργειες έχει κάνει μέχρι σήμερα για τα τρία προαναφερθέντα σχολεία (89ο Δημοτικό Σχολείο, 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Γυμνάσιο – Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης) και τα κτίρια στα οποία στεγάζονται σήμερα,
β) πού θα λειτουργούν αυτά τα σχολεία τη νέα σχολική χρονιά, και
γ) σε ποια φάση βρίσκεται η εξεύρεση μόνιμης κτιριακής λύσης γι’ αυτές τις σχολικές μονάδες; Ποιο είναι το συνολικό άμεσο πρόγραμμα της δημοτικής αρχής για τη σχολική στέγη και ποια βήματα έχει κάνει ως τώρα για την υλοποίησή του; Έχει προχωρήσει η διαδικασία ανέγερσης διδακτηρίων στους χώρους που έχουν χαρακτηριστεί ως τέτοιοι; Ποιο είναι αυτοί και ποιο είναι το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τον καθένα; Τι συμβαίνει με το οικόπεδο που βρίσκεται πίσω από το «Πάρκο για Όλους» στην Τούμπα για το οποίο η δημοτική αρχή υποσχέθηκε ότι θα συναινέσει στην ανέγερση ναού εκεί; Είναι χαρακτηρισμένο ως χώρος σχολείου ή όχι; Γιατί ο δήμος Θεσσαλονίκης δεν διεκδικεί την ιδιοκτησία του οικοπέδου από το υπουργείο Εργασίας ώστε να χτιστεί νηπιαγωγείο που το έχει ανάγκη η περιοχή, όταν λειτουργεί νηπιαγωγείο στην περιοχή της Τούμπας σε ισόγειο πολυκατοικίας;
Πηγή: makthes.gr