Δεν μποεί να υπολογιστεί η προϋπηρεσία νοσηλευτών σε νοσοκομεία για την πρόσληψή τους στην εκπαίδευση ως σχολικών νοσηλευτών, καθώς η προϋπηρεσία που προσμετράται στον πίνακα του ΑΣΕΠ είναι προϋπηρεσία αναπληρωτή και μόνο.
Αυτό ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή στη Βουλή, απαντώτας σε ερώτηση του βουλευτή Β.Βιλιάρδου (Ελ.Λύση) με θέμα: «Άδικη η μη συμμετοχή του κριτηρίου της προϋπηρεσίας σε νοσοκομείο για τους σχολικούς νοσηλευτές προς διαμόρφωση του κατάλληλου σε μέγεθος αριθμητικού συνόλου μορίων, προκειμένου για πρόσληψη σε σχολεία της Α’βάθμιας ή Β’βάθμιας Εκπαίδευσης και απαράδεκτη η απουσία υπηρετούντων νοσηλευτών σε όλα τα σχολεία της χώρας»
Συγκεκριμένα η κ.Μακρή ερωτήθηκε: Προτίθεσθε να λάβετε την απαραίτητη μέριμνα, ώστε, αφενός, να προσμετράται η προϋπηρεσία σε νοσοκομείο για τους σχολικούς νοσηλευτές προς διαμόρφωση του κατάλληλου σε μέγεθος αριθμητικού συνόλου μορίων, προκειμένου για την πρόσληψή τους σε σχολεία της Α’βάθμιας ή Β’βάθμιας Εκπαίδευσης, και αφετέρου, να στελεχωθούν από την ερχόμενη νέα σχολική χρονιά με σχολικούς νοσηλευτές όλα τα σχολεία της χώρας;
Η απάντηση ήταν η εξής:
Τα τελευταία 4 έτη ο αριθμός των μόνιμων μελών ΠΕ25 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (στις ΣΜΕΑΕ) έχει αυξηθεί από 34 (Μάρτιος 2020) σε 202 (Μάρτιος 2024). Επιπλέον, εν συνεχεία διενεργήθηκαν 150 διορισμοί που δημοσιεύθηκαν στο ΦΕΚ 31/ΑΣΕΠ/31-7-2024.
Για το νέο σχολικό έτος 2024-2025, το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. επιδιώκοντας τη στελέχωση των σχολείων ειδικής αγωγής και γενικής εκπαίδευσης, καθώς και των δομών ειδικής αγωγής με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, διενήργησε την 1η φάση προσλήψεων στις 30/8/2024 με 5.539 προσλήψεις αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ. Σημειώνεται ότι για την εξειδικευμένη υποστήριξη συνολικά στη χώρα κατά την 1η φάση προσλήφθηκαν συνολικά 1.954 αναπληρωτές ΠΕ25, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος αριθμός σε αντίστοιχη φάση. Οι αντίστοιχες περσινές προσλήψεις ήταν συνολικά 1.371 για ΣΜΕΑΕ και εξειδικευμένη υποστήριξη.
Σε κάθε περίπτωση καθίσταται σαφές ότι η ραγδαία αύξηση του αριθμού των κενών και των προσλήψεων οδηγεί και σε μη εύρεση υποψηφίων στον πίνακα των ΠΕ25 του ΑΣΕΠ.
Αναφορικά με την προϋπηρεσία σύμφωνα με την περ. στ της παρ. 4 του άρθρου 61 του ν.4589/2019 (Α΄13): «Για τον υπολογισμό των μονάδων εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας λαμβάνεται υπόψη η συνολική διάρκεια της πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 34 του άρθρου 6 του ν. 3027/2002 (Α΄ 152), της παρ. 4 του άρθρου 41 του ν. 3762/2009 (Α΄ 75) και της παρ. 4 του άρθρου 23, σε συνδυασμό με την παρ. 2 του άρθρου 6 και την παρ. 1.β του άρθρου 17 του ν. 3699/2008, που έχει πραγματοποιηθεί στον κλάδο για τον οποίο τίθεται η υποψηφιότητα ανεξάρτητα από την εκπαιδευτική δομή, στην οποία πραγματοποιήθηκε.» Αυτό ισχύει για όλους τους εκπαιδευτικούς και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, καθώς το πλαίσιο διορισμών και προλήψεων είναι ενιαίο.
Ως εκ τούτου η προϋπηρεσία που προσμετράται στον πίνακα του ΑΣΕΠ είναι προϋπηρεσία αναπληρωτή και μόνο, καθώς πριμοδοτείται η υπηρεσία που προσφέρεται στο πλαίσιο προσλήψεων από το υπουργείο για την κάλυψη των λειτουργικών κενών στα σχολεία με συμβάσεις ΙΔΟΧ κάθε έτος.
Περαιτέρω, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, προκειμένου να προασπίσει την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στη σχολική μονάδα, στο μέρος που του αναλογεί, θεσμοθέτησε ανάμεσα στα άλλα την ανάγκη ύπαρξης του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) (υποπαρ. 1 της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4229/2014, Α΄ 8/2014).
Με την Φ.6/304/75662/Γ1/15-05-2014 ΚΥΑ (Β΄1296) «Καθορισμός του τύπου, του περιεχομένου, των όρων και προϋποθέσεων κατάρτισης, χορήγησης, φύλαξης, επεξεργασίας και αξιοποίησης του Ατομικού Δελτίου Υγείας του Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)» υλοποιήθηκε η εκ του νόμου υποχρέωση για το Α.Δ.Υ.Μ. όπως επίσης και ο τρόπος αξιοποίησής του αλλά και οι υποχρεώσεις που γεννώνται από αυτό. Η δε ερμηνευτική εγκύκλιος με Υ1/Γ.Π./οικ.46580 /27-05-2014 (ΑΔΑ: ΒΙΙ6Θ-9ΞΤ) έδωσε σε μεγαλύτερη ανάλυση όλες τις απαιτούμενες διευκρινίσεις. Το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού που αποτελεί ΝΠΔΔ του Υπουργείου Υγείας συνέταξε τους «Οδηγούς» για «Πρώτες Βοήθειες για παιδιά» που βρίσκονται αναρτημένοι στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπ. Υγείας. Με την παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α΄199) προβλέφθηκε η δυνατότητα στήριξης μαθητών από Σχολικό Νοσηλευτή κατόπιν γνωμάτευσης δημόσιου νοσοκομείου.